Epoca abundenţei şi inflaţia de informaţii

Avem la îndemână din ce în ce mai multe produse şi ingrediente cosmetice. Unele dintre acestea, devenite “clasice” şi-au dovedit efectul în timp şi multe nu mai au nevoie de prezentare, iar altele, mai noi şi mai “exotice”, promit revelatii in materie de intinerire şi infrumusetare …

Si, mai presus de toate, avem la indemană, pe internet, o mare aparent inepuizabilă de informatii.

S-ar spune că niciodată nu a fost mai simplu să ne ingrijim… Si totusi…
In ciuda acestei inflatii de informatii, lipseste informatia de calitate.

E greu sa discernem cat este stiinta si cat este  literatura stiintifico-fantastica in informatiile despre minunile pe care produsele cosmetice le fac asupra noastra…

De multe ori gasim afirmatii care ne insultă inteligenta şi ne trezesc scepticismul atunci cand in descrierea ingredientelor dintr-un produs cosmetic sunt enumerate toate potentialele efecte benefice pe care acel ingredient le-ar putea avea daca l-am folosi ca supliment alimentar;  extern – ce mai conteaza, ca şi cum prezenta lui in formula respectiva ne poate aduce o transformare miraculoasa… Daca ar fi asa, cosmeticele ar fi un panaceu universal: folosesti o crema cu un strop de ulei de catina si-ti suplineste toate nevoile de omega 3, 6, 9,…99! ale intregului organism –  eventual si pentru totdeauna !

De si mai multe ori informatiile pe care le gasim sunt contradictorii… Pentru ca, de fapt, avem de a face cu  traduceri mai mult sau mai putin inspirate, nu ale articolelor originale, ci ale unor recenzii facute acestora de persoane calificate … sau nu prea, din care fiecare intelege ce si cum poate.

Alteori informatiile sunt ghidate  doar de  interese de marketing, astfel incat urmatorul ingredient minune este mai … minune decat cel de acum doua luni, desi, din punct de vedere al compozitiei e posibil sa fie aproape acelasi lucru, dar – nu-i asa? – nu realitatea conteaza, ci ceea ce am vrea sau ne-ar place noua sa fie real…

Atunci cand găsim articole stiintifice originale, limbajul acestora si multitudinea de termeni implicati fac greu accesibilă informatia care conteaza pentru noi, ca utilizatori finali…

Iar uneori informatiile sunt de-a dreptul depăsite…

In functie de interese, de lipsa de cunostinte, sau pur şi simplu  de lipsa de inspiratie a autorilor, găsim articole care infierează săpunurile fără discriminare pe motiv că “usucă pielea”, deşi săpunul natural convinge de contrariul pe majoritatea celor care il folosesc. Suntem asaltati de reclame şi articole care încearcă să ne inducă ideea că uleiurile şi grăsimile “încarcă tenul”, ignorandu-se o realitate fundamentală a pielii noastre, şi anume aceea că ea insăşi este compusă şi din grăsimi şi că acestea sunt o “hrană” indispensabilă pentru ca ea să functioneze normal. Ni se prezintă pielea “uscată” ca fiind opusul pielii “grase”, deşi criteriile de evaluare in aceste cazuri sunt diferite iar o piele “grasă” poate fi şi “uscată” în acelasi timp. A devenit un cliseu faptul ca un produs este “hidratant” musai daca contine apa, nu daca retine apa in piele…

Tocmai pentru ca tema centrala a cautarilor noastre o reprezinta solutiile naturale si eficace de ingrijire personala, ne dorim ca si consumatorii sa inteleaga ce asteptari pot avea de la aceste solutii.

Suntem convinsi că măcar unele din exemplele de mai sus v-au pus deja pe ganduri pentru că, in mod sigur, sunt altceva decat ceea ce ati citit pana acum.  De aceea vă invităm să descoperim impreună in urmatoarele articole de pe blogul nostru cele mai noi abordări ale stiintei cosmetice pentru a întelege corect structura, necesitătile si mecanismele de functionare normală a pielii. Pentru a intelege ce, de ce si cum ni se potriveste in materie de ingrijire naturală.

Stim că aceasta este ceea ce căutati !

20.05.2013

Avem la îndemână din ce în ce mai multe produse şi ingrediente cosmetice. Unele dintre acestea, devenite “clasice” şi-au dovedit efectul în timp şi multe nu mai au nevoie de prezentare, iar altele, mai noi şi mai “exotice”, promit revelatii in materie de intinerire şi infrumusetare …

Si, mai presus de toate, avem la indemană, pe internet, o mare aparent inepuizabilă de informatii.

S-ar spune că niciodată nu a fost mai simplu să ne ingrijim… Si totusi…
In ciuda acestei inflatii de informatii, lipseste informatia de calitate.

E greu sa discernem cat este stiinta si cat este  literatura stiintifico-fantastica in informatiile despre minunile pe care produsele cosmetice le fac asupra noastra…

De multe ori gasim afirmatii care ne insultă inteligenta şi ne trezesc scepticismul atunci cand in descrierea ingredientelor dintr-un produs cosmetic sunt enumerate toate potentialele efecte benefice pe care acel ingredient le-ar putea avea daca l-am folosi ca supliment alimentar;  extern – ce mai conteaza, ca şi cum prezenta lui in formula respectiva ne poate aduce o transformare miraculoasa… Daca ar fi asa, cosmeticele ar fi un panaceu universal: folosesti o crema cu un strop de ulei de catina si-ti suplineste toate nevoile de omega 3, 6, 9,…99! ale intregului organism –  eventual si pentru totdeauna !

De si mai multe ori informatiile pe care le gasim sunt contradictorii… Pentru ca, de fapt, avem de a face cu  traduceri mai mult sau mai putin inspirate, nu ale articolelor originale, ci ale unor recenzii facute acestora de persoane calificate … sau nu prea, din care fiecare intelege ce si cum poate.

Alteori informatiile sunt ghidate  doar de  interese de marketing, astfel incat urmatorul ingredient minune este mai … minune decat cel de acum doua luni, desi, din punct de vedere al compozitiei e posibil sa fie aproape acelasi lucru, dar – nu-i asa? – nu realitatea conteaza, ci ceea ce am vrea sau ne-ar place noua sa fie real…

Atunci cand găsim articole stiintifice originale, limbajul acestora si multitudinea de termeni implicati fac greu accesibilă informatia care conteaza pentru noi, ca utilizatori finali…

Iar uneori informatiile sunt de-a dreptul depăsite…

In functie de interese, de lipsa de cunostinte, sau pur şi simplu  de lipsa de inspiratie a autorilor, găsim articole care infierează săpunurile fără discriminare pe motiv că “usucă pielea”, deşi săpunul natural convinge de contrariul pe majoritatea celor care il folosesc. Suntem asaltati de reclame şi articole care încearcă să ne inducă ideea că uleiurile şi grăsimile “încarcă tenul”, ignorandu-se o realitate fundamentală a pielii noastre, şi anume aceea că ea insăşi este compusă şi din grăsimi şi că acestea sunt o “hrană” indispensabilă pentru ca ea să functioneze normal. Ni se prezintă pielea “uscată” ca fiind opusul pielii “grase”, deşi criteriile de evaluare in aceste cazuri sunt diferite iar o piele “grasă” poate fi şi “uscată” în acelasi timp. A devenit un cliseu faptul ca un produs este “hidratant” musai daca contine apa, nu daca retine apa in piele…

Tocmai pentru ca tema centrala a cautarilor noastre o reprezinta solutiile naturale si eficace de ingrijire personala, ne dorim ca si consumatorii sa inteleaga ce asteptari pot avea de la aceste solutii.

Suntem convinsi că măcar unele din exemplele de mai sus v-au pus deja pe ganduri pentru că, in mod sigur, sunt altceva decat ceea ce ati citit pana acum.  De aceea vă invităm să descoperim impreună in urmatoarele articole de pe blogul nostru cele mai noi abordări ale stiintei cosmetice pentru a întelege corect structura, necesitătile si mecanismele de functionare normală a pielii. Pentru a intelege ce, de ce si cum ni se potriveste in materie de ingrijire naturală.

Stim că aceasta este ceea ce căutati !

20.05.2013